Vi skaber kontakt mellem modeller, fotografer, stylister og mange andre talenter!
Du er her: Forum | Indlæg| NÃ¥r du ikke høre tilbage fra fotografen.

indlæg NÃ¥r du ikke høre tilbage fra fotografen.... læs og kommenter herunder

Skriv kommentar

skrevet for 2 mâneder siden

Jeg har en lille mærklige oplevelse jeg vil del med jer ,ude oplyse fotografens navn i første omgang i håb om at jeg få mine billeder fra ham.har ringet til ham og har sagt han var i gang med at rediger dem og det er jo fint og det kunne jeg leve med , men ringer jeg eller sms høre jeg inte fra ham vilken er mærklige i min verden det 14dagsiden nu ,og har lagt tlfsvar beske . jeg mener bare at man som model er det mindst vi forventer er vores billeder ,hvad siger i

Jeg synes helt bestemt, at man som model har krav og ret til billederne - Der ville jo ikke rigtig være nogen billeder uden modellen.
Det er klart for dårligt, at fotografen heller ikke giver lyd fra sig.

Hvad du kan gøre ved problemet har jeg desværre ingen foreslag til.

Det kan self. tage sin tid at redigere billederne, men man bør da være til at komme i kontakt med!

jeg har ringet og skrevet her i gemme til ham her på modelpotalen uden held . så ud ved jeg så ikke stille op ude på adresse som sidst muligehed måske

Det der giver sgu ikke mange kunder i bussen. Behandel andre som du selv vil behandles.

Håber du får dine billeder.

tak sj det håber jeg da også da jeg ved 5 timers arb som model og det er mange billeder ,men siger ikke aller er gode . men nogel er der jo

Det er lidt dårligt af fotografen. Har du husket at skrive kontrakt? smile

Du har selvfølgelig krav på at få dine billeder for dit arbejde! Og ja, forhåbentlig har du også forlangt en kontrakt, hvor der står, hvad du skal have af redigerede billeder bagefter.
smile Jan V.

Det er da helt klare ikke´ iorden at du ikke kan komme i kontakt med ham, men der står vel også en forventet tids periode, til redigering, i kontrakten og overskrides den af en eller anden grund, så er det da helt rimiligt at fotografen giver besked til modellern.
En søsning har jeg dessværre ikke, men alt efter hvormange billeder det drejer sig om, så kan 14 dage da godt være at forvente. red face

undskyld, men mange modeller regner jo altså også med at de har billederne dagen efter... hvem har ikke prøvet at blive tæppebombet med sms og opkald om billeder fra utålmodige modeller.

Alle tfp shoots er for mit vedkommende med en behandlingstid på op til 6 uger. Jeg afleverer gerne mine billeder før, men sommetider (som i bryllupssæson osv.) ja så er afleveringstiden også længere, men ligeledes er der langt mellem tfp shoots.

Man kan så sige at det er skidt at han ikke vender tilbage på henvendelser... men 14 dage er ikke ret lang tid... husk lige på at man som regel bruger 30-45 minutter pr. billede... EFTER at du er taget hjem som model... så dine 5 timer er 15 timer for fotografen...

Det her handler bl.a. om forventningsdannelse. Hvis man som fotograf er omhyggelig med at orientere modellen om forventet leveringstid på de færdige billeder, f.eks. i kontrakten, minimerer man risikoen for uindfriede forventninger og misforståelser.
Også fordi de forskellige fotografer arbejder med forskellige tidsfrister er det vigtigt at informere modellerne om, hvad de kan regne med.
Jeg har som personlig målsætning at levere redigerede billeder indenfor en uge efter at jeg har modtaget modellens bestilling på, hvilke billeder hun gerne vil have lavet, men jeg er også så priviligeret at have relativ meget tid til foto. Selvfølgelig +/- nogle dage afhængig af, hvor travlt, jeg lige har på det tidspunkt. Men her er min erfaring, at modellerne generelt er meget forstående, hvis man af en eller anden grund har brug for lidt ekstra tid - hvis blot man fortæller dem det og forklarer hvorfor.
smile Jan V.

jeg har ikke noget imod at venter over 14 dage på billeder vise jeg få tilbage meldig fra fotogafen som lovet ,så man ved hvad der sker ,og ikke nå med du som model skal ligge og sende sms eller noget til ham vilken være irreteren vil jeg mene , da han har lovet at sende et link og jeg inte har hørt fra ham ,og fik tage billeder over 14 dage siden nu

Meget enig med dig. Jeg synes, det er fotografen, der skal holde modellen informeret - specielt, hvis det aftalte af en eller anden grund ikke holder. Jeg plejer også altid lige at sende en besked til mine modeller, når jeg er færdig (eller næsten færdig) med at redigere, så de ved, at nu er billederne lige på trapperne.
Igen: Dialog, dialog, dialog - altid bedre end "larmende tavshed". Og så lang tid tager det heller ikke lige at sende to linjer på mailen.... smile