|
|
skrevet for 2 mâneder siden
Hvad syntes i giver det bedste resultat, at fotografere i S-H eller fotografere i farver og så redigere billedet til S-H? |
|
|
Jeg tager gerne billederne i farver og laver dem om til S/H i redigeringen. |
|
|
Fotografer altid i farver... |
|
|
Hvad er din mening vedr. emnet Irc ? |
|
|
Digitalt selvfølgelig. Meningen med emnet er jo, at så vidt jeg ved, så kan du lave et billede fotograferet i farve om til S/H men ikke omvendt. Så hvis jeg sætter kameraet til at lave S/H billeder, så er det ikke muligt og ændre disse til farver, ved en simpel funktion. |
|
|
Kommer lidt an på hvad det er. Portrætter laver jeg i farve og konverterer i Photoshop, men det kræver lidt arbejde at få det til at blive rigtig godt. |
|
|
Ok tak for jeres svar. Så ser jeg ikke nogen grund til at fotografere i S/H, når en konvertering kan klare det lige så godt. |
|
|
ellers tage et billede på begge måder, og se forskellen. vi kigger gerne med |
|
|
Nej, nu stiller jeg mit kamera, så jeg for fremtiden kun skal justere på blænden. |
|
|
Det håber jeg, for jeg brugte ikke andet tidligere. Iso blev sat af filmen, lukkeren stod fast på 1/60 og så blev blænden bestemt ud fra mit flashmeter. Og fokus, det klarede autofokus. |
|
|
Irc> |
|
|
Kasper: hvad skal jeg ellers stille på? da jeg brugte analogt, stillede jeg ikke på mere, der var faktisk ikke flere mulighededer, på mit allerførste SLR, et østtysk Praktica. |
|
|
Ok, men ja det var enkelt som du kan se på linket, et hjul hvor man kunne stille lukkehastigheden og et hjul hvor man kunne stille iso og det var så det. Og blænden regulerede du på objektivet. |
|
|
Hej |